21.3.10

Нагледах ли се?!

Не.Още имам за гледане.Какво гледам ли?!Български филми.Не ми остана голям избор между носните кърпички и чая.Бях си свалила един български филм още миналата седмица и ето,дойде му времето.Но наред с още 15.Все още не съм ги изгледала всички,но предстои.Изумена съм от стойностните послания ,качеството,сценария и играта.Страхотни филми.Както вече съм споменавала,не съм филмарка ,но тези филми ме накараха да търся и свалям още и още българско кино.Доволна съм от изгледаното.А какво е то ли?!
Започнах със сваления преди седмица филм,на който му се каня откакто е излезнал.Е,наканих му се.
Шивачки (2007)
"Три млади момичета бягат от безработицата в провинцията и идват в столицата София да търсят работа и бъдеще."
Реално,горещо,потресаващо,истинско,очукано,горчиво,весело,земно,наръфано,живот!И още много впечатления,които си насъбрах от филма.Едва ли има нужда да го препоръчвам или възхвалявам.Достатъчно е да споделя,че наистина съжалявам,че не съм го гледала по-рано.
Последва:

Уникална история.Извод: всичко започва оттам,от където е започнало.Един влак,чужденец,НоваГодина,кантон,сватба,хора,горската фея,идиотката,силата,вярата,стремежа,усилията,любовта,кадъра,отмъщението,моста,смъртта...и още.Гледайте го.Заслужава си.
Продължих с:
Много добра българска версия на "Време за мъже".Е крайната сцена я няма,но идеята е точно запазена плюс всичко наше,българско и родно.Еманципация,глупост,капризи,навици,наивност,простотия,бира,риба,мъже,политика,кисел вкус на живот,време,заминаване,развитие,застой,кражба,щастие.Добър е ,усмихна ме :)
Не,не спрях до тук :)Следва:
Рут (2009)
Много добър.Историята няма да разкажа.И без това е кратка (52 мин.),но запомняща се.Да,мили деца -доброто винаги побеждава. В задачата се пита с цената на какво?!Гледайте филма и си отговорете :)
Не,не спирам.Продължих с:

Ядосах се,че няма почти никаква информация за този филм,дори сложих screenshot,поради липсата на снимков материал в google.Срамота.Филмът е поредната българска история за едно дете,което родителите му пресират да учи ,за да "сполучи".Има от всичко по малко,както е в жъвотът.Хепи енд и един прекрасен портрет на Лили с банни ;)
Завърших с един филм,който ми остави следа.Както и първият.Не подозирах ,че българското кино все още произвежда такива филми.Този е толкова реален,гнусен,истински,влюбен,коварен,тъжен,весел,потен,мръснишки,български-точният филм,който може да ни накара да повярваме ,че родното кино може и има шансове да излезе от дългогодишния си блатен период.
Брилянтен!

Остават ми още няколко филма.Хубаво е .Харесват ми.Отново споменавам,че ме е яд,че не съм ги гледала до сега.Всички тези и още много филми,можете да си свалите от замунда.
Хубава Неделя :)

1 коментар:

Анонимен каза...

Благодаря за инфото. Не съм любител на българското кино, но твоето представяне ме накара да ги изгледам. Щом ги има там - почвам да ги свалям.

Публикуване на коментар

Hello, say something or just give me a smile. Kidness is essential.Thanks and enjoy your stay :)