27.8.12

Кулинарен пост

И аз готвя.Моля нека всички мои приятели от кулинарните блогове да не изпадат в ужас.Не съм подпалила още нищо, нито съм счупила нещо ( с изключение на едни много важни шефски чаши, но това е друга рецепта)- "кухнето" е живо, старомодно и в стил италиански прованс.Може би трябваше и да го снимам.Нищо , друг път ( намек, че ще продължа да готвя и споделям).
Предисловие
Аз всъщност много обичам да готвя.Да дегустирам още повече.Но ( винаги има н-о!) съм много самокритична към себе си и това , което се случва след като кажа : Готово е!.Винаги ми се иска реакцията да бъде "Мммм....".Колко съм наивна! Другият фактор, който е много важен за посещенията ми в кухнята и ми е нещо като кулинарна максима : "Аз не готвя, за да има нещо на масата, готвя когато имам настроение и знам точно какво ще приготвя".Та считайки това за моя пътеводна светлина, промъкването в кухнята с дървена лъжица по сред нощ не ми е никак чуждо.
След като признах за изморената си душица, реших че трябва да се успокоя и да върна в себе си онази личност , с която се понасяме и си живеем добре, в мир, разбирателство и с усмивка.А и ме попитаха къде съм била ;) 
Реших да готвя, докато не намеря покой.Това обаче не включва някакви сложни рецепти, пред които само мога да се блещя недоумяващо или да дегустирам, напротив.Когато готвя с цел успокоение, обикновено вечерям сама.Хайде сега не си представяйте някой безвкусен бълвоч с ред несъвместими съставки.Не.Той обича мазно, аз обичам моите изчанчени рецепти.Той уважава решението ми да СИ сготвя.-♥-!
Онова с умората е скорошно признание, но всъщност ми досажда от известно време.Та през седмицата се наложи да се успокоявам с готвене за един добър обяд.Обичам да му готвя.Този път се спрях на омлет.Не смятам за необходимо да споделям рецепта.Само някои подробности за моят омлет.Ние го харесваме сочен, с много сирене/кашкавал, без подправки ( освен сол) , с достатъчно мръвка и добре изпечен.Чувала съм , че яйцата за омлет не се разбиват до пяна.Естествено, че противореча ( какъв Телец ще съм иначе).Аз ги разбивам до замайване.Само със сол и сиренето вътре.Ако е кашквал го слагам малко преди да го сгъна.
Салата разбира се!А за мен допълнително моцарела!Моят омлет ме успкои.Беше за него.Любовта не е само фльорци по скъпо бельо.Любовта са мръсните чинии, недопитият айран и димящата цигара!Любовта е омлет, с разбити до пяна яйца!Като моят :) 


Това кулинарно упражнение беше взаимноуспокояващо.
Дойде ред днес да СИ сготвя и да обядвам/вечерям сама.Защото имах нужда.С книга в ръка, с чаша питие и любимите спагети, които всеки път приготвям според настроението, но винаги консумирам с наслада.Днешната рецепта беше новоизлюпена ( за моят рецептурник, предполагам не съм открила топлата вода).Спагети на фурна със сирена.Не вярвам да се интересувате чак толкова от рецептата, но за всеки случай ( или защото аз самата настоявам пред себе си /много скоби станаха писателко/) ще я споделя.
Спагети "Успокоение" - това винаги го свързвайте с много калории!
Продукти 
1 пакет спагети (500 гр)
телешка кайма 
лук 
пресни домати 
чесън 
черен пипер
червен пипер
два или дори три вида сирена (може и само кашкавал),  аз използвах жълто сирене ( кашкавал) и моцарела
мазнина
Начин на приготвяне:
Сварявате спагетите до степен алденте.Всеки знае, че на пипане се плъзгат по пръстите,а на вкус е жилаво- е те това е алденте.Задължително варите в подсолена вода , в голям съд.Да си плуват спагетките!Оставяте ги във водата, до  момента на печене.Ако ги изцедите и сложите в отделен съд без никаква мазнина или вода, ще залепнат  и ще станат много неприятни за консумация.
Плънката : лук на големи шайби/кубчета/парчета овалян в подправките+чесън, запържвате в малко мазнина.Аз използвам зеленчуково олио , но прекалих малко.Туширах с повече сирене и домати.Добавяте каймата.Ако е свинска още по-малко мазнина.Аз използвах телешка.След известно време добавяте и пресните домати нарязани на не много ситни кубчета.Оставяте на среден ( ако има такъв) огън.Аз готвя на газова печка и всичко ми е някак несъвместимо за обяснение с електрическите печки.Смесвате спагетите с плънката, добре ги разбъркайте, за да си прихванат вкусовете.Поставяте в тава ( за предпочитане йена глас) и нареждате отгоре сирената.Печете на колкото си щете градуса, до каквато обичате коричка :) Епа, хубави стават :) Бялото вино или студена бира са абсолютно задължителни!
Моите изглеждат ( все още) така:

Та и аз  готвя :) 

6 коментара:

Neizi_ss каза...

изкусителката ми тя :) да, тук си ...и е вярно, че те нямаше /мен май още ме няма, но съм на път :)/ - ♥ ще ги тествам и омлета и спагетите :)

Dani каза...

Лили, безумно вкусни са и направени с кеф :)
Иначе не става нищо!
Прегръдки и хубав вторник!

Kайти каза...

Как така не ти казват "Мммм" ?!?
Че аз още докато видях спагетите, си(ти) казах "Мммм", да не говорим, че се успокоих още на името им :)
Успех !

Iliana каза...

Ммммм!!!
Браво!!!
Кой е казал, че хубавите рецепти са сложни?
Винаги съм твърдяла обратното. Няма нищо по-хубаво от простичките неща. Не само в тази сфера.

Omnia каза...

Оф, добре, че си дала рецептата за спагетите- като прочетох, че едва ли се интересуваме толкова, само къде не паднах от стола си!- как ве, Лилииии- та аз мога си продам душата на дявола за спагети! :))- толкова да ги обожавам и впрочем, считай, че ще ти пробвам при най- първият удобен случай спагетите! Направо ми текат лигите като на санбернар :))

Благодаря за този пост- страооооооотен!

traiana каза...

Готвиш по мой вкус! Прекрасно просто!:)

Публикуване на коментар

Hello, say something or just give me a smile. Kidness is essential.Thanks and enjoy your stay :)