9.6.09

В памет на диетите!

Фифе, обещах!Мисля да ти докажа колко безполезна е една диета,ако не вярваш на собствената си воля и хъс.Мразя диетите и съм си шишкава по рождение.Била съм и слаба,ама не е за мен това с късо-поличието и потници без плат /димек всичко отвънка/.С кеф раздадох целия си "слаб гардероб".Всички са щукнали да стават насила анорексични,грозни,кльощави същества,които как и да ги погледнеш няма да си задържиш погледа по тапетите им,ама ще чуеш скърцане-на кокали!Отврат.Ако една жена не е поне малко пухкава-то за какво да я хване мъжо по дяволите!Калории,диети,изпържен мозък,изкривен гръбначен стълб,стомах с киселинен дъжд и още какво ли не-НЕ-аз не искам и няма да живея в този свят.Хора бе ,родил си се такъв какъвто си и ти е писано да си точно ТИ .
"Един човек е толкова, колкото е.Нито повече,нито по-малко"-Ричард Рал -Из "Мечът на истината" -Тери Гудкайнд!
Колко много истина има в тези думи.Но модата успява са прескочи всяко едно трезво мислене.Подлагаме се на накякви си адски, непоносими процедури и диети,за да бъдем роби на обществото и за да сме доволни какво казвали за нас като пльоснем снага на 15 санта и си наврем доматените колци у къси гащи.Невротизъм ли е,малоумщина ли е ...баси .....?!Жените полудяват!
Особено се изкривявам от нерви,ако чуя/прочета/видя как някое 13-14 годишно тийнче,което е 45 кила напикано се вайка пред огледалото и кварталната дружка колко е напълняло?!Де бе моме?!В носа или мозъка ти се поду от извращения!
Никога не съм била роб на модата и на разни разкрасителни интервенции.Суетна съм -като всяка жена,но не прекалявам с издръжливостта на тялото си.Винаги съм казвала на себе си и близките си,че най-важното е да се чувстваш добре в кожата си,останалото е бля-бля.Тук не отричам спорта или поддържането в добра форма.Искам да намекна,че ако пухкав-бъди си /без да ти тежи/ и не лишавай организма си от това,което се нуждае-ядене!

Отгоре на всичкото обичам,мога и се наслаждавам да готвя и да отхапвам с удоволствие първата хапка от ново ястие,което се е пръкнало в ума ми като рецепта просто ей така.Като ей това изкушение.


Та-рааааааааа /пускайте фанфарите и постелете червения килим/.... :P


Това е мазно,калорично,но пък изцяло зеленчуково плато.По-подходящо е за зимния период и като гарнитура за нещо на кокал :P С ледена бира или изпотена бутилkа бяло вино :) Малеее...к'ви диети беее?!Животът е само един!Хайде да не дрънкам повече /макар изпростяването ми е да е голямо ,откъм весела част/,ами да давам рецептите.

Това изкусително /поне за нас у дома/ плато съдържа три манджалъка,а именно:пържени пресни картофки с подправки,гъби с ориз и моята нова рецепта която още си няма име,ама на червен цвят,вкус и мирис е идеална за вкусовите ни рецептори.


Рецептата за хрупкавите картофки е следната:

Купувате си средно големи пресни картофки и ги сварявате,но не ги преварявате!Изстудявате под студена вода и НЕ ги белите.Нарязвате на шайби и ги мятате в сгорещеното олио :) За предпочитане е да използвате тифлонов тиган или тенджерка,защото пръскат -поели са вода от варенето.Когато започнат да хващат приятна златна коричка ги поръсвате с червен пипер и чубрица.Бъркате за да се овкусят.Малко сол и воала :)

Гъбите с ориз не подлежат на специално приготовление.Само дето аз винаги използвам нарязани,мариновани гъбки.Запържвате гъбите в масло.Станат ли златисти/не прегорели/ са готови.Добавяте ориз -дозата зависи от броя гладници :) -запържвате не повече от 3-4 минути,за да поеме ориза от мазнината и доливате с вода в пропорция с ориза 3:1.Оставяте водата да изври и хайде готово :)

Идва ред на новото творение:

Мариновани гъби

Бял лук на големи шайби

Печени червени чушки

Пармезан

Интересното тук е ,че първо запържавате гъбите,после слагате лука на големите шайби.След като загреят в златен цвят добавяте червените чушки нарязани на малки парченца ,или ивички /по ваш избор/ и оставяте да се попържи докато чушките не започнат да белеят /то не е бял цвят,ама ще разберете за какво става дума/.Поръсвате обилно с пармезан и сте готовиииии :)

Ох..приятен апетит :)





15 коментара:

Neizi_ss каза...

Та сига да са изкажа и аз пу въпроса за магданоза :) Права си Муцоранке във всяка точка от написаното. Ти си мислеше, че ша са карам :) няма бе мойто момиче - нема си дърпаме ушите :) само за едно ша та плясна когат доди време да та видя на живо ...мойе ли да ми обрадуваш такива нерви с тая вкуснотия - кат знайш чи от два дена пазя талия ... ! а сига Цунки и Смифки /цитирам та/ и ако ни тъ мързи си завлечи пухкавото дупи у скайпа!

Златина каза...

Напълни ми душата и очите! :)

Lil каза...

Ххахах Фифко ама си ми златна :) У скайпя съм :) Ти талията си я пази.Това можеш да ядеш без хляб и онез вкусните по кокалите дето растат :)
Златина радвам се за душичката ти-това беше целта мила :)

Христина Чопарова каза...

Яяяя, постни манджи - одобрявам! :)))
Диети не пазя - допреди време нямах нужда... а сега нямам желание :)

Лилко бе, ти 'убаво ни изкушаваш да плакнем Очите, 'ма кога ще ни гощаваш ин риъл? Taка де... не само око да види, ми и уста да опита :D :))) (егаси нахалитета се извъдиФ и аз!)

Lil каза...

Ххахахаха това да ти е проблемът бе Люлин.Идвай с оня кашон с фолиото ,па я ще готвим ,докат ти режеш :) Никви грижи :) Фифка /Нези/ иде у Август ,така че ще си спретнем някое калорично парти :)
Цуфки Хриско :)

Temenuzhka Petrova каза...

Ох, тия плата като ги гледам...пълнят ми очите и ще ги стъкмя някой ден!:)Колкото до диетите ,миличка, права си!Не бива да се робува на диута само за да се придобият манекенски форми!Аз самата съм на определен режим на хранене, който сама си съставих и от 9 март насам стопих 14 килограма!Има още няколко за смъкване и съм ОК.Ако знаеш само колко ми е лекичко и хубавичко!Но това е без да се лишавам от храна.Е, лишавам се от хляб и теста, безалкохолни напитки, консумирам по-малко захар.Но пък в никакъв случай не гладувам.Така, че това чудо с удоволствие ще го приготвя и ще си похапна!Целувки!!!

morrt каза...

Лоша Лили, лоша...
Как можа?!?
Аз, по принцип, съм си перманентно гладен, а сега и с този зъболекар я карам на супички от три дни. Сънувам печени от пиле до малък слон...омлети с половинка сирене и още толкова масло и кашкавал, пататник, скара, агне, кекс...
Вървя по улицата и се заглеждам не по жените, а по закуските им...
А тя?
Срамота!
:)

Ирония Идиотова каза...

Всичко дет е расло на кокъл- одобрявам. заедно със студенета биричка..Ама може ли такова нещо , 'начи??! Обедната ми почивка е дааалечее;):))
Иначе и аз съм против драстичните диети. Но съм твърдо ЗА разнообразното, често, но по малко хранене без преяждане.Трябва да си има някакъв баланс все пак. Тялото ни верно,че е наше, но не бива да злоупотребяваме с неговите възможности и капацитет, когато по принцип нормалното ни тегло за ръста, който имаме е 2 пъти надвишено( примерно). Аз лично не се чувствам здравословно добре,тоест- когато си налагам определен режим на хранене, го правя само и единствено , заради себе си и никой друг:))Нищо,че сега приличам на малък дебел гном с коса и обувки само:)))) Простете, не исках да излезне твърде сериозно:) За това- подгъвам ляв глезен в реверанс за предложените вкуснотийки:))

Lil каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Lil каза...

@Нуше завиждам ти благородно на волята и трябва да споделиш как се слабее с ядене.Но не забравяй и застоялият ни начин на живот.Усмивки и целувки и на теб и приятно хапване :)
@mortt аааа не съм лоша ,то беше за да кажа Не на строгите диети и да се изфукам с новата рецепта.Сори,че си на супена диета ,ама ще мине и ще се наплюскаш дето се вика :)
@Ирония и аз това казвам-да не мъчим тялото и акъла си.Понякога не всичко е от яденето-има още много странични фактори,а основен е генът.Но все пак и аз не съм съгласна с преяждането.
Ох...пак ми се дояде,ама ми е много рано,към 18 може и да ям :)
Усмихнат ден на всички :)

п.п.Пфф що няма опция за редакция..гррр

september-silvia каза...

оххххххх мамааааааамия,пак вкуснотия,ами Лили ,не мъчи това нежно тяло ами си хапвай и да не ти пука ,ама с мярка,все пак ,предполагам,че би искала да изглеждаш добре нали?

Aquawoman каза...

Основното, което спазвам е ограничение в хляба. Хапвам 1 път седмично, защото много го обичам. От време на време "разпускам" с плодове и салати. Екстремни диети съм спазвала до припадък, дори съм гладувала по два месеца, но вече такива глупости не върша.
Права си. Воля! Да! Бубка, ако питаш мен, истината е в разделното хранене. Опитала съм го, видях резултатите, но точно воля не ми достига, да се мъча цял живот. Иначе се отслабва светкавично.
Картофките ги приготвам по същия начин, но с чесън и копър. "Соте" демек :-). Ще опитам и по твоя начин.

Lil каза...

@Силви,моите уважения ,но една жена /ако има достатъчно акъл де/ ,дори и да е 100 кг ще може да изглежда добре :) Моето тяло не е нежно и не го мъча-напротив-хапвам си каквото ми се яде.Все още мисля не се стряскам като се погледна в огледалото :)
@Бубе знаех си аз,че си се тормозила,ама добе си се осъзнала :)
Соте също обичам :)Цунки{}
Хубав и усминат ден желая на всички :)

Iliana каза...

Хей, Лили,
идвай да готвиш при нас :)
Добре се справяш!
А пък за диетите - напълно те поддържам. Не са ми по вкуса...

Lil каза...

Благодаря Илианка :) Знам за какво говориш-имам регистрация там,ама не мога да се меря нито с теб,нито с Йоли и останалите.Вие сте виртуози,а аз съм чревоугодник :)

Публикуване на коментар

Hello, say something or just give me a smile. Kidness is essential.Thanks and enjoy your stay :)